A Pantone festékgyártó cég minden évben kijelöli az év színét – ez pedig más hagyomány. Megfigyelhető tendencia, hogy a cég a környezetünkre reagálva választja meg az aktuális top árnyalatot, vagy árnyalat párost. A jelenlegi év színe, a Very Peri szintén a globális korszellem szimbóluma, az átmenet az elszigeteltség időszakából ismét a nyitás felé. A színről korábbi cikkünkben már írtunk bővebben.

Pantone színek a jelenhez igazodva

Az, hogy a festékgyártó cég erősebben fordul a természet felé, elsőként talán a 2017-es Greenery esetében tűnt fel. A friss sárgászöld árnyalat a tavasz első napjait idézi, amikor a természet zöldjei újjáélednek, helyreállnak és megújulnak. Egyfajta „Irány a természet” felkiáltás volt ez a szín. Korábban is a természetből merített a Pantone, hisz – ahogy írtuk – a környezetünkre figyelve választják ki az év színét. Mindig felsejlik a választásban az épített tér kontra természetes tér ellentét, vagy együttélés, illetve a digitális világ előretörése is.

pantone_környezet (1)

Kampány a környezetért

A 2019-es Living Coral viszont már a természeti környezetet érintő problémákra világít rá. Az élénk narancsos árnyalatú korall a természet energiáját közvetíti, de a hátterében meghúzódik a tudat, hogy ezek az élettel teli korallzátonyok mekkora veszélyben vannak. Mindez megihlette a WWF-et és a White Rabbit kreatív ügynökséget, akik közösen dolgoztak ki egy kampányt, amely felhívja a figyelmet a veszélyeztetett korallokra és az ezeket az ökoszisztémákat fenyegető végtelen veszélyekre.

pantone_környezet 3

Leatrice Eiseman, a Pantone Color Institute ügyvezető igazgatója szerint 2020 színe, a Classic Blue „határtalan kék, amely a hatalmas és végtelen esti égboltot idézi”, miközben egyben olyan szín is, amely arra késztet bennünket, hogy „mélyebben gondolkodjunk, növeljük a perspektívánkat és nyitottá váljunk.” A Pantone színválasztása ekkor újabb esélyt adott a WWF-Magyarország számára, hogy egy másik akut környezetvédelmi problémát is a figyelem középpontjába állítson: a légszennyezés globális problémáját.

Az árnyalat rávilágít ökoszisztémáink sérülékenységére; hogy minden szín mögött egy élő, lélegző természet áll – és kötelességünk, hogy amennyire csak lehetséges, megvédjük azt. Így született meg a #SaveClassicBlue kampány.

Gyerekszoba tanácsok pantone

2021 és 2022 eltérne?

Igaz a jelenlegi és az előző év színe – vagyis színduója – nem feltétlenül illik ebbe a sorba. Azt mégis be kell látnunk, hogy a Pantone igyekszik a jelen problémáira felhívni a figyelmünket, amellett, hogy valóban top színeket választ erre a feladatra.

Facebookmail